Van stranddag naar Sneeuwstorm in 24uur.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu Van stranddag naar Sneeuwstorm in 24uur.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu

Van stranddag naar Sneeuwstorm in 24uur..

Door: Merel Mostert

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo gangsters all over the world,

YUP! Daar ben ik weer, met weer prachtige verhalen om te vertellen!
2 weken geleden(ALWEER! De tijd vliegt!) zijn we wezen surfen in Raglan, een echte surfplek 3 uur onder Auckland ongeveer. Wat een avontuur dit ook weer was aangezien het op de zaterdag bleek te stormen, was het niet te doen met surfen, en dus zijn we naar een hot water pool geweest wat echt te smerig voor woorden was met 20 000 kinderen en volwassenen in een klein zwembadje dat buiten was met lekker warm VIES water. Toch even kunnen chillen om uiteindelijk aan te komen in onze prachtige lodge ‘s avonds. Dit was echt midden in de natuur en we waren dan ook niet te bereiken voor de buitenwereld. Aangezien we ons toch moesten vermaken zijn we dus maar gaan drinken..en drinken..enn eten! ‘s avonds zijn we naar het dorpje gereden met een bus vol dronken, schaamteloze Duitsers, en een handvol brave Hollanders, die serieus meer manieren hadden dan de Duitse Aupairs. In de 1e pub werden we aangeken wat er in godsnaam jong volk kwam doen en al snel verplaatsten we ons dan ook naar een ander tentje waar helaas het geheugen is blijven hangen. Het was erg gezellig aangezien er een band optrad wat verdomd veel leek op Six60! Helaas geen foto’s dus ik zou het m’n god niet weten  De week nadien hadden we een erg hectische week bij Greenpeace, want jahoor het was alweer een maand geleden dat onze mede gangsters gevangen waren genomen in Rusland, en DUS moest er weer actie gevoerd worden! Er was eerst door een 1 of andere geweldige idioot bedacht om 30uur lang achter elkaar campagne te voeren, (Dit idee bleek uit NL te komen) de 30 zou staan om ieder 1 uur van de gevangenen te “herdenken”. Gelukkig drong het uiteindelijk ook bij de kiwie hersentjes door dat dit niet echt een succes ging worden aangezien niemand zin heeft 30 uur lang achter elkaar op straat te staan, plus dat het snachts nou niet echt druk is op straat om handtekeningen in te zamelen.. Het werd uiteindelijk dus 15 uur om ieder halfuur iemand te representeren and so mocht Mereltje om 5uur paraat staan om de Kooi op te bouwen-dit moest een cel voorstellen(DUH). Daarna handtekeningen inzamelen en een beetje zorgen dat alles liep. Helaas ben ik niet van steen en na een best zware week qua voorbereidingen stortte ik rond 5 uur ‘s avonds toch echt in en mocht ik gelukkig naar huis. Toch ‘s avonds nog met een gezellige groep Indisch gaan eten want Jaja India is een land! Jammer dat heel de groep dat nog niet wist en moest ik het ze uitleggen..of was het nou andersom? Haha GEINTJE tuurlijk wist ik HEUS WEL dat India echt GEEN deel is van Indonesie..! Op zaterdag hadden we een feestje gepland omdat iedereen moest vieren dat ze skydiven hadden overleefd. Wat leek op wat een onschuldig avondje te worden werd een legendarische avond, waarbij iedereen letterlijk z’n eigen weg naar huis heeft gevonden..alleen dus. Het kwam me bekend voor van die avondjes in de Hoek waarbij we ook lekker allemaal: “1 voor alle..ieder voor zichzelf” avonden hebben! De foto’s zeiden wederom genoeg!
ENFIN iedereen heeft het overleefd en dus mochten we afgelopen week weer lekker allemaal aan het werk. Bij Greenpeace was het een glorieuze week aangezien ze een map hebben kunnen ontwerpen die nog niet eerder was getoond in NZ. Ik zal jullie weer niet teveel lastigvallen met de details, maar kiwi’s zijn echt nog niet het slimste volk heb ik het idee.. zij hebben hun wateren verkocht aan olie companies die nu dus lekker gaan boren voor de kust van NZ. Greenpeace heeft nu een map kunnen ontwerpen waarbij wordt laten zien wat de gevolgen zijn van een oil spill in de verschillende regio’s.. ben je benieuwd? Here you go: http://oilspillmap.org.nz/
Het is nu veel op het nieuws geweest, waarbij de overheid natuurlijk weer niet blij is met Greenpeace, prachtig dus!
Last but not least: Labour weekend. Afgelopen weekend was een lang weekend voor ons all want we waren vrij op maandag..YEAAA!! het was dus tijd voor Taupo Lake and the Tongariro Crossing.. Op zaterdagmorgen vertrokken we met volle moed richting Taupo. Het mooiste was toch wel het moment dat Merlijn voor Chris en mij uit naar de bus liep en Chris en ik druk in gesprek waren waarom we ons hadden opgegeven voor dit weekend.. Ja Merlijn had ons eigenlijk overgehaald want hij is Jarig vandaag..blablabla.. Eenmaal bij de bus aangekomen gingen mensen ook Merlijn omhelzen enzo..en wij nog Jemig al die lui die altijd willen omhelzen is zo…(stilte..) SHIT!! Hij is natuurlijk jarig! Haha foutje Merlijn! Gelukkig mocht hij daarna wel Bungee Jumpen in een roze pakje, lucky bastard! Bij lake Taupo was het echt prachtig en zijn we naar ECHTE hot water pools geweest, dit hield in dat er water vanuit een geiser naar beneden stroomt, en wij dus lekker in die rivier kunnen chillen omdat t super heet is, en dus net een gratis bubbelbad! Hoe verder je de rivier in ging, hoe kouder het werd hoor, maar het was echt super chill. Allemaal jonge lui waren aan het chillen met een biertje, in gewoon een riviertje, geweldig gezicht.
Ook waren we allemaal zo verstandig om het niet laat te maken die avond want de dag erna zouden we de toch der tochten gaan doen AKA de mooiste wandeling van NZ.. Helaas constateerde Merlijn de volgende ochtend scheldend dat het goed hard regende en dat het nogal mistig was. De toch werd dus afgeblazen want het zou veels te gevaarlijk zijn daar boven op die..Berg..! Toch werd ons even later verteld dat we alsnog de tocht zouden gaan doen, maar dan de volgende dag om 06.30am.. heerlijke tijd op je enige uitslaapdag! En Dus op zondag hebben we een korte wandeling gemaakt door een plek waar (blijkbaar) lord of the Rings is opgenomen in de goddelijke regen, om daarna bij te komen in de jacuzzi’s bij de lodge. De volgende dag was het dus zover en zijn we aan een tocht begonnen die 9uur zou duren, 20 km lang en we gingen tot 1900m hoogte.. Het begin was prima te doen tot de uiteindelijke klim begon, Thank God herkende ik het trauma als geen ander: dankzij paps en mams was dit dus echt niet nieuw voor mij om in een sneeuwstorm die fucking top aan te raken. Helaas hadden mijn matties het wat lastiger, er werd dus ook constant schreeuwend afgevraagd hoe mensen dit in godsnaam leuk konden vinden, of we het wel zouden halen, waar die fucking top nou bleef, en nogmaals..wie doet zoiets nou voor de lol?! Haha toch hebben we het echt gehaald en het was (naar mijn idee) zeker de moeite waard. Het was super mooi op de top van de volcano met een helderblauw meer. We mogen trots zijn op onszelf, want we liepen het ook nog is in 6uur en 15 minuten! KABOOM!
Al met al? Ik vermaak me nog steeds prima en ieder weekend zit ik weer te huilen van het lachen door een 1 of andere actie. Ik wil dus zeker nog lang niet naar huis want ik moet nog veel meer van dit land ontdekken en bij Greenpeace leren: ) Ik kan al niet wachten om het aan mijn eerste bezoeker te showen over minder dan 8 weken!! Deee Glennekeee!! :) yeaa
Verder wil ik ook nog even bedanken voor alle kaartjes en brieven die ik al heb gekregen, echt super leuk! Met mamsie als nr 1 Fan geloof ik ;)
voor al die fans die nog steeds die ellenlange brieven aan het schrijven zijn haha hier nog een x mn adres:
Merel Mostert
Whitakerplace 21
Empire Building 1910 C
Grafton 1010
Auckland- New Zealand :)
Ook de foto’s zijn alweer te bewonderen:
http://www.flickr.com/photos/102866625@N07/

Peace out poepiess!!

  • 29 Oktober 2013 - 11:27

    Shantal:

    Hahaha MEERR!! Ik ga me toch een partijtje stuk! Zit je stukje te lezen tijdens m'n hoorcollege en ik heb meer van jou geleerd dan van dit manneke.. Ahha. Have fun!

  • 29 Oktober 2013 - 11:37

    Ria:

    Zo Meer,
    Eindelijk weer een verhaaltje. Je bent goed bezig lees ik hieruit. Genoeg te doen daar aan de andere kant van de wereld. En ik begrijp dat je niet omkomt van de dorst. Gelukkig maar. Ik zit verder nog die ellenlange brief te schrijven. Dus ik hou het kort. Het is bijna X-mas :-) Groetjes Riet en EJJ.

  • 29 Oktober 2013 - 16:25

    Rebekka:

    Hoi cheesies,
    Wat n geweldig verhaal weer, ik zie het soms wel voor me. Aktie voeren, lekker chillen, biertje hier en daar en heerlijk genieten!
    Dikke kus weer hoor

  • 29 Oktober 2013 - 16:49

    Eer En Tan:

    Goed bezig mop en jeetje wat een prachtige foto's! We willen nu direct ons koffertje pakken!! Verder heb je het zo te lezen erg goed naar je zin ;). Nu aftellen tot je bezoekers die gaan komen :D haha, super!

    xxx

  • 30 Oktober 2013 - 14:57

    Stephanie:

    Merelllll, wat doe je toch veel zeg, ongelofelijk. Je hebt zeker wat in te halen van Cov nog ;). Ik heb vannacht nog over je gedroomd! Haha cool he, zo zie ik je tenminste nog is. Oh trouwens, je adres word met elk nieuw verslag veranderd, je bent toch niet aan het verhuizen he!?!

  • 02 November 2013 - 13:56

    Oma:

    Ha lieve Merel,

    Ik vind de foto's echt heel erg mooi en zou graag even in NZ willen kijken maar ik zie de vliegtocht erheen niet zitten hoor die is mij te lang!
    Dus ik troost me maar met de foto's hoor.
    Veel liefs oma

  • 04 November 2013 - 03:58

    Sam:

    Leuk om je verhalen te lezen!veel plezier xx

  • 04 November 2013 - 07:31

    Bro:

    Haha geniaal verhaal weer NH! 't is me allemaal wat en heb af-en-toe de indruk dat je die arme mede-stagelopers niet echt een plezier doet met je ideetjes om erop uit te trekken;-) Helemaal niet naar de plekken vd eeuwige sneeuw! Los daarvan wel mega kicken dat je bent gepromoveerd uit dat Ijsberenpak naar 'meisje-achter-de-tralies'... BEN ZO TROTS!!!

    Maar ff iets wat veel belangrijker is.... is dat Indonesisch uit India btj te vreten daar? Want Ann & ik gaan de komende weken voor vertrek alles voor 'de laatste keer' eten... maar dan hoeven we dat miss niet op het lijstje te zetten;-)

    Chickie smelllll you l8er!
    Rino


  • 13 November 2013 - 09:53

    Desiree:

    Leuk verhaal Meer! Je schrijft het zoals je het zou vertellen, super grappig :)
    Dikke kus, have fun! X

  • 25 November 2013 - 14:35

    Anne B (crimineel^^):

    Lekker wijfie!

    Ik ben steeds een beetje laat met lezen, woooeepssiee. Je zal nu al wel weer heeel veel andere dingen meevemaakt hebben. Maar echt, haha, hoe jij schrijft jongen, HILARISCH! Echt stikjaloers word ik ervan gek,jij leeft echt in zo'n droom wereldje nu. Maare, we missen je veels te hard!! Dikke kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Merel

Stage in Nieuw-Zeeland gek

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 17270

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 03 Februari 2013

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: