Netherlands and Belgium Reunited!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu Netherlands and Belgium Reunited!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu

Netherlands and Belgium Reunited!!

Blijf op de hoogte en volg Merel

21 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste lezers,

Jahoor,we zijn alweer in het nieuwe jaar, wat gaat de tijd toch hard!
Goed, we kennen allemaal al die grap van die Belg die zou komen met kerst, en toch niet kwam he? ;) Hij kwam namelijk een week later haha. Door een grote miscommunicatie tussen het Belgisch en het Nederlands kwam Glenn helaas niet aan met kerst en moest ik me ineens nog een extra week vermaken. Gelukkig waren mijn huisgenootjes nog aanwezig, en hebben we lekker heel de week geshopt en drankjes gedaan, prima te overleven hoor. Met oud en Nieuw moest ik toch ook ineens een plan hebben en kocht een kaartje voor een Beach party in town centre..woopwoop! Daarvoor heerlijk geBBQt en drankjes gedronken bij Céline met onder andere mijn huisgenootjes Fraukje en Margreet. De drank ging lekker hard en om 5 uur hoopten we dan ook eigenlijk dat het al 12uur was..maar toen moesten dus nog 7uur. Enfin, rond 10uur richting de stad naar de Britomart.. waar onze beachparty zou plaatsvinden. Daar eenmaal aangekomen bleek dat we eerst in de rij moesten staan om een bandje te krijgen en ons ticket in te leveren, om vervolgens in de rij te gaan staan bij 1 van de pubs die daar op het plein staan. Dit was voor ons dus best een grote grap, aangezien ze ons deden geloven dat dit een heftig festivalletje zou worden. Heftig was het zeker, de rijen waren kilometers lang. Sommigen van de groep gaven het dan ook al voor 12 uur op en Margreet en ik zijn nog ff op de dubstep los gegaan die wel buiten werd gedraaid. Een countdown kennen ze ook niet en ineens zag je dan dus vuurwerk vanuit de skytower. Nou nou heftig hoor, dit was ook het teken dat de muziek buiten was afgelopen en we mochten dus weer in rijen gaan staan voor een kroeg, ge-wel-dig! Heb nog nooit zo nuchter en zo vroeg in m’n bed gelegen met oud en nieuw!

Maar dat was ook niet zo erg want de volgende dag zou Glenneke aankomen! De douane maakte het nog erg spannend om hem ook nog is daar uit de rij te pikken en ik moedeloos 2uur lang heb mogen wachten voordat hij dan eindelijk naar buiten kwam! Kibbelend en opgelucht tegelijk renden we gauw dat vliegveld af. De eerste 2 dagen lekker bijgekomen op Waiheke island met een wijntourtje op dag 2. Super leuk voor mensen met een jetlag! ;) Waiheke island was prachtig en we hadden ook stralend weer. Op vrijdag was het tijd om eindelijk paps en mams weer te zien, maar na een korte lunch gingen Glenn en ik voor het weekend richting Bay of Islands. Hier hebben we gekayakt naar de haruru waterfalls en de volgende dag proberen dolfijnen te spotten. Dat 2e ging helaas niet helemaal zoals gepland, maar wel lekker over het water geraced! Op de terugweg van Paihia zijn we nog gestopt bij de whangarei waterfall en hebben we onder de waterval gezwommen, heerlijk! Eenmaal terug in Auckland nog lekker bij de camping bij het strand gestaan en met rein en ann op stap geweest. Een week was dan ook veels te kort, maar het was beter iets dan niets en mag van geluk spreken dat die gangster de hele wereld over reist om even hoi te zeggen!
Enfin, na weer afscheid te moeten nemen, waar ik gewoon sowieso een hekel aan heb, moest ik dan toch ook nog even bij Greenpeace aan de slag. Mijn laatste dag zat er aan te komen en ik vind het echt jammer. Ik heb echt een gave tijd gehad, en het afscheidsfeestje was ook veels te gezellig. Een super mooie greenstone gekregen als herinnering was dan ook een top cadeau ! :)
Die zaterdag ben ik even op stap geweest met Nick en Karen en ’s avonds was het tijd voor een laatste party met z’n allen. Het was wederom een goed feestje, en iedereen deed weer is de hudini.. iedereen ging dus apart ineens naar huis!

Sinds vorige week zondag (12-1) ben ik op het zuidereiland met paps en mams. Ik was bijna vergeten dat zij nog gekker zijn dan ik, en dus zijn we vrijwel iedere dag een berg aan het beklimmen. Ook hebben we 50km gemountainbiked van de week, echte avonturen hoor! Queenstown, fox glacier and franz Joseph glacier kan ik dan ook alweer van mijn lijstje schrappen.
Morgen kayakkend en wandelend het Abel Tasmanpark checken met ook Rein en Ann die zijn aangehaakt :)
Dikke poemels, en tot over 2 weken!!

  • 21 Januari 2014 - 09:14

    Yvonne:

    Klinkt allemaal weer geweldig Merel, geniet nog even van je laatste dagen daar!
    Hier is het toch niks, geen winter, kwakkel weer bah!

    Liefs Yvonnex

  • 21 Januari 2014 - 10:25

    Ria:

    Zo Meer, wat een leuk verhaaltje weer. Goed bezig en die ouwelui houden je fit begrijp ik. Lekker hoor kom je weer helemaal fit aan en het eerste feestje bij de rugby staat al op de kalender. Be prepared! Nou, nog heel veel plezier en tot gauw. Liefs Riet en EJJ

  • 21 Januari 2014 - 19:52

    Mar:

    Hahaha dat verhaal van die bergen moet ik echt om lachen.... Zei papieke weer dat er om de hoek een ijskraam staat...........

  • 22 Januari 2014 - 19:59

    Britt:

    BIJNA THUIS <3

  • 02 Februari 2014 - 02:21

    Anne En Rein :

    Chickie, we missen je nu al hier!
    Blijf je wel berichten posten als je in België woont gnagna;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Merel

Stage in Nieuw-Zeeland gek

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 9746
Totaal aantal bezoekers 17274

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 03 Februari 2013

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: