The beginning..shark finning week hell yea - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu The beginning..shark finning week hell yea - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu

The beginning..shark finning week hell yea

Door: Merel Mos

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jaja daar is die dan, toch maar een blog aangemaakt, om jullie natuurlijk zoveel mogelijk op de hoogte te houden 

Vorige week begon mijn avontuur nadat mijn lieve mensjes, Paps, Mams, Thijs,Rein, Ann, Glenn, Brie en Roozemarinde me hadden uitgezwaaid op schiphol. Ik kan je vertellen dat het echt een verschrikkelijke vlucht was, naast eerst 9 uur lang een krijsende baby, om vervolgens in het 2e vliegtuig uit m’n stoel te worden gedrukt door een dikke extreem hard snurkende-zwetende Amerikaan: ideaal dus.

Eenmaal in mijn kamertje aangekomen, had ik alweer 4 Hollanders ontmoet..we zitten dan ook overal  Het gebouw is 5 minuten lopen van de hoofdstraat, en dus een ideale plek, helaas dachten die 10 000 aziaten in dit gebouw blijkbaar hetzelfde: ik blijk dus in Asian Town te zitten haha.
Op zondag kwam Laurie mij al snel ophalen en heeft me wat van Auckland laten zien, om ’s avonds al meteen vergezeld te worden door de Beast, die het erg lastig vond om weer Nederlands te moeten praten. Eenmaal weer gewend zijn we maandag Auckland maar is goed gaan verkennen, en dus ook in de Skytower geweest, waar we een prachtig uitzicht hadden over heel Auckland and suburbs. ’s Avonds hebben we de ferry genomen naar devonport, wat ook nog een mooi plekje was waar Laurie ons op kwam halen en bij hem een typisch NZ maaltijd te eten, erg lekker!

Op dinsdag hebben we op advies van Laurie de ferry genomen naar Waiheki Island, en shit (sorry oma) wat was dit mooi zeg! De witte stranden, blauwe zee en groene bossen zijn hier zeker gespot.
Toen we aankwamen, zagen de Beast en ik iedereen in een bus springen, maar wij koppigen gingen daar mooi niet achteraan.. totdat we ineens de enigen nog waren, ben ik het toch maar even gaan vragen. Het bleek dat de bus 1x in het uur een tour maakt over het gehele eiland, en dat de volgende dus weer een uur later zou gaan  Maar, maakt niet uit, wij sportievelingen zijn te voet een kijkje gaan nemen op het eiland, over rotsen klauterend en tijgerend door de modder hebben we toch wat dingen kunnen zien van dit prachtige eiland.
Op woensdag zijn we naar Tamtam en de Jah gevlogen, die ons natuurlijk met open armen ontvingen.. maar het was net etenstijd dus de familie Coburn had nog even geen tijd. Hier was het dan ook echt shitweer, en hebben eerlijk gezegd de 1e dag niet zoveel gedaan. Op vrijdag hebben ze ons meegenomen naar het Te Papa museum en wat dingen van Wellington laten zien, zoals ook het oude huis van Jonah Lomu..jaja. Die gasten zijn ook nog naar het museum van Lord of The Rings geweest, waar ze al die “kostuums” maken. Tam & ik vonden dat niet echt de moeite waard dus zijn lekker cupcakes met chocomel gaan halen. ’s Avonds heeft de familie Coburn ons meegenomen naar de stam-pub, waar we dan ook de jongsten waren, maar het was wel ergggggg gezellig!
Op zaterdag was het The big day, want EN de All Blacks moesten spelen EN de housewarming van Tamara, James en z’n zusje was die dag. Ze hadden al gewaarschuwd dat kiwi’s best veel drinken thuis omdat het in de stad zo belachelijk duur is..dat de 1e gozer na 1uur een spuugje over de reling stond te doen hadden The beast en ik dan ook weer niet verwacht. We hebben, of ik in ieder geval m’n ogen uitgekeken. Het nachtleven kan je vergelijken met Engeland, als de meesten dan begrijpen wat ik bedoel, anders moet je maar een aflevering van Geordie Shore bekijken haha.
Enfin, het was uiteindelijk allemaal erg gezellig, en ook goed ingemaakt met Beerpong, wat op zondag te voelen was door een lichtelijke hoofdpijn. ’s Middags hebben de beast en ik dan ook nog is het zware afscheid moeten nemen van elkaar, na een week samen op stap te zijn geweest. Het waren deze woorden: Mazzel! Haha
Eenmaal weer terug in Auckland werd ik alweer meteen opgevangen door Laurie, om daar is even goed the skypen met di papa en di mama, en le boyfriend mmmm :)
Het is hier allemaal belachelijk duur, ja pap, ik blijf echt een gier. Maar die Aziaten (sorry voor het taalgebruik) naaien je waar je bij staat..haha

Enfin, Maandag was het dan eindelijk zover, ik ben begonnen bij Greenpeace. En wat een dag..wat een dag.. echt geweldig. Het is dan ook echt waar, iedereen ziet eruit als een hippie, bijna iedereen heeft dreadlocks, 3 neuspiercings en 5 oorringen, maar allemaal super aardig. Het is een big week deze week want de Kiwi government gaat waarschijnlijk het haaienvangen illegaal maken in Nieuw-Zeelandse wateren (jeej!) MAAR deze beslissing is nog niet definitief genomen, en dus moesten wij hippies natuurlijk wel in actie komen. Deze week gaan onze activisten daarom naar Wellington om is even te laten zien wat wij ervan denken. Maar dit kan natuurlijk niet gebeuren zonder enige versiersels. Iemand was op het briljante idee gekomen om 130 namaak-vinnen te maken, die ze dus in het water gaan gooien, en de andere helft zal door Wellington centre worden opgehangen. Hier was mijn hulp dan bij nodig, want de knutselwerken waren nog niet af, en de ankers voor de drijvende vinnetjes waren nog niet compleet. Op mijn 1e werkdag heb ik dus samen met vooral 1 extreme activist samengewerkt, en heb het super naar m’n zin gehad. Wat een gekken zeg. Het was een toffe manier om te beginnen want iedereen kwam om de beurt helpen en dus heb ik met bijna iedereen al een praatje gemaakt, met de ene nog gekkere verhalen dan de ander. DUS voor de liefhebber, check deze week natuurlijk de Shark-Finning week Wellington en dan zal je mijn prachtige kunstwerken zien ;)
Vandaag had ik een super interessante dag omdat we een workshop hadden met iedereen van het recruitment team. Om het probleem kort uit te leggen is dat Greenpeace veels te weinig goede fundraisers tegenwoordig kan vinden (die dus eigenlijk zorgen dat je geld binnenkrijgt). Vandaag hebben we op allerlei manieren bedacht hoe dit verandert kan worden en ook ik als kleine beginneling mocht mijn mening geven, waar nog naar werd geluisterd ook ;) ze gaan zelfs een van mijn ideeën gebruiken als test  vanaf volgende week krijg ik dan ook mijn eigen project en zal ik hard aan het werk moeten, maar tot nu toe heb ik er zin in en ben erg benieuwd wat er allemaal gaat komen!
Dit weekend staat het eerste tripje gepland, de rotorua trip waar we gaan raften en bbqen met allemaal andere stagiaires, we zijn dit weekend met 74 studenten, dus dat zal wel een feest worden!
Dit was voorlopig wel een update, en wie weet sta ik binnen 2 weken wel verkleed in een haaienpak ergens op een boot rond te dansen! Ik hou jullie op de hoogte, en tabeeeeeeeee aka mazzeltof

  • 10 September 2013 - 11:47

    Britt:

    MIRILLLL, WAT LEUK!! DIKKE KUSSEN

  • 10 September 2013 - 11:52

    Merel Mostert:

    Sorry de foto's willen niet laden helaas :( dus die komen ooit nog haha

  • 10 September 2013 - 13:01

    Eline :

    Merrill !! Wat een verhaal ;) wel leuk om zo te lezen wat je allemaal uitspook. Ik blijf je zeker volgen. Geniet ervan, dikke kuss

  • 10 September 2013 - 13:09

    Maud :

    Mereltje wat leuk ! Je mocht lekker even terug naar de kleuterklas met die vinnen haha! Echt super grappig die hippies, moeten we bang zijn dat jij zelf ook zo terug komt?:P Wat een leven trouwens, alleen maar tripjes, genietennnn !! XX

  • 10 September 2013 - 14:26

    Laura:

    Hahaha volgens mij heb jij het helemaal niet naar je zin. En jou in een haaien pak wil ik wel zien.
    -xxx-

  • 10 September 2013 - 15:04

    Rebekka:

    Haha Mereltje het klinkt als een leuk verhaal, hoop jou zeker nog als haai verkleedte zien hoor!
    En de foto's volgen nog toch?
    Kusss

  • 10 September 2013 - 15:14

    Mar:

    Meid wat een leuk verhaal. Blijf lekker schrijven, ik vind het heerlijk om te lezen. Mis je wel hoor.... Heel veel dikke poemels...(mail nog even je adres naar me)


    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX je sista en haar mannen

  • 10 September 2013 - 15:20

    Tante :

    Lieve merel! Wat leuk om zo op de hoogte te blijven! Lekker genieten!! Dikke kus tante

  • 11 September 2013 - 10:35

    Mijke:

    Jaloers! Heerlijk!
    Geweldig Geordie Shore haha! Enjoy! Xxx

  • 11 September 2013 - 12:41

    Tan En Eer:

    Meeeeer! Wat leuk om te lezen hoe het allemaal gaat met je en wat voor spannende dingen je allemaal beleefd! Wij moesten erg lachen om het vinnen maken verhaal :D Kijken uit naar je volgende verslag!
    Dikke kussen Tan en Eer!!

  • 11 September 2013 - 19:38

    Oma:

    Ik heb pas gelezen in de krant dat er een boot van Greenpeace werd aangehouden In de Noordele Ijszee en dat de Nederlandse regering haar verontwaardiging heeft uitgesproken bijde Russische ambassade.
    Noudag lieve schat ik heb je stukje gelezen, heel veel succes verder!
    Met veel liefs van
    Oma

  • 18 September 2013 - 23:10

    Desiree:

    Meeeer!! Wat een leuk verhaal!!
    Leuk dat al die hippies ringen etc hebben MAAR tóch aardig zijn, hahaha!
    Heeeeel veel plezier, kijk uit naar je volgende berichtje!
    XXXXX

  • 23 September 2013 - 11:55

    Broeder:

    Hahaha geniaal verhaal chickie! Dat die beast zo'n eideltuit is geworden joh!
    Maar waar blijven die foto's van jou in haaienpak. Doe dan een hamerhaai, en dan verander je de oogies met neusgaatjes... Hahahaha so you!

    Ik ga nu snel je nieuwe blog lezen, wellicht dat ik dan weer wat super grappigs ga sturen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Merel

Stage in Nieuw-Zeeland gek

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 3878
Totaal aantal bezoekers 17283

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 03 Februari 2013

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: