From Shark finning week to Polar Bear Costume! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu From Shark finning week to Polar Bear Costume! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Merel Mostert - WaarBenJij.nu

From Shark finning week to Polar Bear Costume!

Door: Merel Mostert

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve followers!!
Ik dacht eigenlijk 1x in de maand iets bij te gaan houden, maar fa shizle, ik maak toch aardig wat mee.. dus kan jullie maar beter op de hoogte houden! Dus, vorige week hebben wij dus wel ff mooi alle nationale kranten gehaald met de haaien actie, wat dus erg leuk was om te zien. Verder heb ik die week erg erg erg erggg veel moeten lezen, om zo veel meer te weten te komen over de organisatie, wat opzich niet erg onbelangrijk is :)

Maarja, ook het weekend kwam er weer aan, en na een week research was ik dan ook erg blij om een lekker verfrissende duik te nemen met het raften. Haha super stoer natuurlijk, maar ik viel wel als enige zowat uit de boot. dit noemen we dan ook genant.
Enfin, het begon allemaal lekker vroeg op zaterdagochtend toen we met ongeveer 70 man richting Rotorua zijn vertrokken, dit is ongeveer 3uur rijden van Auckland. Het uitzicht viel een beetje tegen door ook de regen, maar toen we helemaal door de bossen gingen rijden was het echt prachtig. Al heb ik serieus nog geen een pauper schaap gezien hier.
Anway, halverwege de reis zijn we nog even in Hobbiton gestopt. JAJA hobbiton waar je dus allemaal huisjes ziet zoals Lord of the Rings. Woowie, ik ben dan ook maar met een paar gasten in een café gaan zitten om is lekker te eten. Ik wil iedereen hier nog besparen met de mood swings wanneer ik honger krijg ;)

Toen we aankwamen op bestemming werd de groep in tweeen verdeeld, de ene helft ging eerst rodelen en de anderen gingen raften. Ik zat bij het Rodel groepje. Hartstikke leuk lekker met een helmpie op die berg afsjezen, soort van vrienden gemaakt, wat natuurlijk ook al een hele stap was! Haha iedereen vind me hier maar een sarcast.. typisch..
Uiteindelijk was het dan zover, RAFTEN. Shit, al was het nou wat minder koud geweest die dag had ik er misschien iets meer zin in gehad..maar goed we mochten lekker natte wetsuits aan en kregen allemaal een Maori begeleider. Geweldig! we hebben een uur lang lekker kreten mogen nabrullen die ze bij de Haka ook gebruiken. Dit was trouwens echt een super mooie tocht. Echt prachtig! De hele rit ging om de laatste waterval, want die blijkt het hoogst in heel de wereld te zijn..nou, daar gingen we dan, je moest je goed vasthouden en hopen dat we niet om zouden vallen. Toen we gingen, gingen we dan ook echt best hard naar beneden, maar Merel werd weer ongeduldig en dacht eigenlijk dat de boot al was omgevallen, dus liet ik maar gewoon los..haha niet beseffend dat we nog midden in die waterval zaten. foutje, kan gebeuren ;) daarna wel als enige als een rodeo voor op de boot gezeten op een andere waterval, en het was gewoon dikke pret.

‘s avonds was THE GAME.. Springboks against those freaking bloody kiwi’s.. wat een verassing dat iedereen voor de AB was, dus ik kon het niet maken de bokkies teleur te stellen en zat dan ook als enige hard te juichen voor die afrikaantjes. Plus dat ik iedereen het spel mocht gaan uitleggen, en woeste gebaren maakte toen luitjes voor het scherm wilde gaan poulen..(waren Belgen trouwens.. geen commentaar )
Na het zware verlies was het tijd voor wat Jagerbombs en is er wederom laten zien hoe je hier moet feesten. Met heel wat mensen een praatje gemaakt, en zeker de kiwi’s die op het einde weer shitfaced waren, waren erg fascineren om te zien. Ik snap niet dat er nog geen kiwi versie is van ‘ Oh Oh Cherso’ .. misschien naast mijn DJ carrière kan ik dat nog hier gaan opzetten Pap ;)

Op zondag werden we lekker vroeg gewekt en zijn we naar een Maori dorp gereden. Hier aangekomen kregen we eerst een “optreden” van deze kiwi’s en daarna zijn we de geisers gaan bekijken, echt super bizar..wat een lucht eruit die dingen komt. Super slim van de organisatie om dit op zondag te organiseren, wanneer iedereen zo brak was dat de helft de drankjes van de dag ervoor weer aan het opboeren was. Het ruikt namelijk naar rotte eieren. Toch was het wel super mooi en interessant. Al was het Maori gedeelte wel erg toneelgespeeld aangezien ze daarna in hun BMW lachend wegreden haha.
Op maandag begon week 2 bij Greenpeace en dit was dan ook erg interessant. Ik ga echt respect krijgen voor die luitjes hier, ik vind het echt gaaf hoe zij hun doelen proberen te bereiken. Het was een hectische week.. ik weet niet of iemand het nieuws volgt maar onze greenpeace collegaatjes zijn beschoten bij Rusland deze week toen ze op een Olie platform probeerden te klimmen. Dit was erg shocking, want een dag erna zijn ze met 25 man opgepakt en gevangen genomen. Tot nu toe zitten ze ook nog vast, en moeten we toch maar weer actie gaan voeren vd week!

Verder zal ik jullie de saaie details besparen, maar ik zou zeker volgende week goed FB in de gaten houden, want wanneer wij gaan actie voeren tegen Oil drilling in the Arctic, gaat Mereltje rondlopen als ijsbeer! Yeaaaaaa! Sharkfinning—polar bear.. wie weet wat ik volgende maand ben! Toch word het een wereldwijde actie, en vind het supertof om mee te gaan kijken.

Verder hebben we deze week een pubcrawl gehad op donderdag, een pubcrawl van welgeteld 3 kroegen. Crazy hier hoor ;) Op vrijdag hebben we dan ook nog maar even zelf een dansje gewaagd, op vervolgens op zaterdag heerlijk brak een city tour door Auckland te doen. Het was jammer van het weer, maar toch nog mooie dingen gezien hoor. ’s Avonds heerlijk vroeg naar bed om vandaag eerst goddelijk vroeg om 07.30 (je moet er wat voor over hebben) met Glenneke te skypen. Waaant voor de degene die het nog niet weten, heeft deze mop z'n facking ticket naar NZ geboekt..zonder enige druk.. gewoon om ff te komen buurten!! ;) super lief! :) ENFIN, toen ik daarna weer lekker wilde gaan slapen stond de schoonmaakster alweer voor de deur.. zware zondag ochtend dus.. dit werd gelukkig helemaal goed gemaakt om in de middag heerlijk naar Takapuna te rijden. Dit is de suburb a/d andere kant van de brug, en wat upper class, en niet te vergeten een super chill strand. Hier hebben we heerlijk gerelaxed en voor het eerst met de voetjes in het water gestaan. Genieten!
Komende week gaan we er weer tegenaan met alle protest acties en ik hou jullie op de hoogte.

Peace out gangsterss!! Oja voor degene die mij super graag een brief wilt sturen! Ik heb m’n eerste kaartje binnen van die lieve Britte Adinda!! Jeeeej super bedankt chickyy!! M’n adres is:
Merel Mostert
Whitaker Place
Empire Building 1910 C
Auckland
New Zealand

  • 23 September 2013 - 09:08

    Rick Linda Demi Dean:

    Hi merel,gaaf dat je het zo naar je zin hebt.je maakt idd lekker veel mee.je schrijft trouwens ook erg leuk..nou ga genieten xx van ons

  • 23 September 2013 - 09:29

    Dijtje:

    Lieverdje!!
    Wat een heerlijke verhalen! Klinkt alsof je t helemáál niet leuk hebt.... Wauw wat een avontuur met dat raften... Ook idd een echt kaasjes actie.. Denken dat je er al bent en dan nog halverwege de "afdaling" zitten haha! Ach joh kunnen die lui daar ook s lekker lachen!
    Wij hebben hier t afgelopen weekend groot feest gehad, de 1e verjaardag van de Matsieman gevierd!! Hij was eeeecht helemaal jarig!! Zó grappig om te zien, hij vindt t allemaal helemaal prima! Schandelijk verwend voor iemand van 1 maar ja, who cares als je zo'n heerlijke vent bent toch?! Hoop dat je gauw nog veel meer leuke verhalen schrijft!
    Dikke kussen van Dijtje, die Lange, Noor en Mats

  • 23 September 2013 - 12:39

    Eer En Tan:

    Ha lieverd!! Wat leuk om je verslag weer te lezen. Je schrijft erg leuk! Je doet genoeg leuke dingen, gaaf hoor!! En zoals je omschreef, zijn we uiteraard weer benieuwd naar de foto's van het mooie land! We mogen weer trots zijn op je zo te lezen want de bokjes heb je goed gesupport hehe :D! Super leuk dat Glenn langskomt, dat wordt aftellen :D! Nou lieverd, succes verder met het werk en de acties voeren haha en kijken zeker weer uit naar verslag numero 3! Dikke kusserts xxx

  • 23 September 2013 - 13:21

    Mijke:

    Super leuk om te lezen Meer! Laat ze een poepie ruiken daar in je ijsberenpak! ;) XX

  • 23 September 2013 - 22:32

    GLENN:

    correctie in het verhaal. Glenn onder zware druk zijn ticket geboekt :) xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Merel

Stage in Nieuw-Zeeland gek

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 17282

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 03 Februari 2013

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: